۵ نکته در طراحی، برای داشتن یک وب سایت نمونه کار

۵ نکته در طراحی، برای داشتن یک وب سایت نمونه کار

اگر شما یک طراح آزاد هستید و برای خودتان کار می کنید یا دنبال ساخت یک پروژه دیگر هستید، داشتن یک نمونه کار عالی ضروری می باشد. مشتریان و شرکت ها  می خواهند توانایی های شما را ببینند و سریعترین تاثیر را داشته باشد.

 

 

 

در این پست فرض شده است که شما تعدادی نمونه کار در اختیار دارید، مهم است که تمام نمونه کارها را در یک جا سازماندهی شوند. در اینجا ‘پنج’ نکته وجود دارد که می تواند کمک کند تا یک سایت از نمونه کارهای خود داشته باشید.

 

۱. بهترین کار خود را نمایش دهید

اگر می خواهید در وب کار کنید، بنابراین مطمئن شوید که کدام نمونه کار را به عنوان نمونه کار برجسته انتخاب می کنید. علاوه بر این، اگر فقط یک طراح یــــا گروه کوچک هستید، تمرکز بر روی یک بازار خاص می تواند سودمند باشد. وقتی همه ی مشتریان شما از یک صنعت مشترک سهم می برند، خیلی راحت نیازهای آنها قابل پیش بینی می شود، حتی قبل از ملاقات. به عنوان مثال، اگر در یک تخصص خاص، (مثل مجتمع های آپارتمانی یا دفاتر پزشکان)، شما باید در این نوع زمینه ها نمونه کار برجسته داشته باشید.

هر کسی برای خود کیسه ای مخلوط از تجربه دارد، بنابراین حتی اگر شما مانند یک طراح احساس نمی کنید، شاید حداقل مقداری کار طراحی که انجام داده اید. اگر شخصی در حال مشاهده سایت شما باشد، دنبال بک طراح وب سایت خوب می گردد، آنها ممکن است تمام تمام نمونه کارهای شما را مشاهده نکنند.

این هم درست است، که اگر سعی دارید در زمینه دیگر تمرکز کنید. اگر کار طراحی وب سایت زیاد انجام داده اید، اما می خواهید لوگو طراحی کنید، پس هر کار گرافیکی دیگر که قبلا انجام داده اید باید مجزا شود. در صنعت طراحی، درک کردن یک واقعیت است، پس اگر شما توانایی درست کردن لوگوهای خوب را دارید، مشتریان شما این برداشت را می کنند که شما در واقع یک طراح لوگو هستید.

 

۲. خودتان را ویرایش کنید

در ابتدا، شایـــد من هم مثل شما دوست داشتم تمام کارهایی را که درست کرده ام را نمایش دهم، به طوری که شما می توانید وسعت خود را از طریق مهارت خود نشان دهید. این یک اشتباه است که می گوییند: کمتر، بیشتر است.

در عوض، بهتر است ترکیبی از قویترین کارهای خود را نمایش دهید. وقتی مردم دنبال یک طراح هستند، آنها وقت ندارند که تمام نمونه کارهای شما را مشاهده کنند. تاثیر بلافاصله شکل می گیرد، بنابراین یک بخش با کیفیت باشد در جلو و وسط صفحه قرار گیرد. نمونه کارها فقط باید مال شما باشد، اما بهترین کار شما باشد.

 

 

من قبلا گفتم قرار دادن کل نمونه کارها معمولا کار اشتباهی می باشد. با این حال، اگر شما می دانید که تمام کارهای شما در سطح بالایی قرار دارد، پر کردن صفحه نمایش با مقدار زیادی نمونه کار برجسته می تواند اثر نیرومندی به جا بگذارد. وب سایت بالا نمونه ی مناسب در رابطه با این موضوع می باشد.

 

۳. موضوع تعریف کنید

هر هر قطعه ای را که برای نمونه کار خود انتخاب می کنید، باید یک موضوع را به صورت بصری یا جمله شرح دهد. اگر شما وب سایتی را برای کامیون حمل غذا درست می کنید، پس موضوع درباره مواد غذایی می باشد، زیبایی شناسی باید متناظر و متناسب با پیام باشد. وب سایت ها یک رسانه ارتباطی هستند، بنابراین مشتریان می خواهد بدانند که وب سایت ها حرفی برای گفتن دارند.

فراتر از دیداری، شاید شما بخواهید هر نمونه کار را در یک قطعه کوچک نشان دهید. اگر بازدید کننده اطلاعات بخواهد بداند، به آنها اجازه دهید با کلیک کردن بر روی هر نمونه کار اطلاعات کافر را به دست بیاورند. درباره نیازهای مشتری به آنها بگویید، بر روی چه مشکلاتی می خواهند غلبه کنند. و راه حل شما در مورد این مشکل چیست.

 

۴. درباره یک موضوع زیاد فکر نکنید

صاحبان کسب و کار متوجه هستند که زمانشان با ارزش است. آنها نمی خواهند زمان را با مشاهده کردن صدها نمونه کار و منوهای پیچیده هدر دهند. نمونه کارهای شما باید یک هدف شفاف را در کل سایت حفظ کنند. کار شما باشید بلافاصله قابل مشاهده و تنها بهترین کار شما باشد. وقت بازدید کننده را با نوار منوی خلاق، که تا بحال هم از آن استفاده نکرده اید تلف نکنید. (البته احتمالش هست)، که آنها را تحت تاثیر قرار ندهد. در عوض از چیزهای ساده و ظریف استفاده کنید.

این نیز مهم است که مطمئن شوید تمام نمونه کارهای شما به خوبه با مرورگرهای مختلف سازگار می باشد. اگر بازدید کننده از نسخه های قدیمی ‘Internet Explorer‘ استفاده می کند و سایت شما به خوبی دیده نمی شود، پس یک نقطه ضعف برای خود ایجاد کرده اید، آنها دیگر حتی زحمت دیدن سایت شما با مرورگرهای محبوب مثل ‘Chrome‘، ‘Firefox‘ را  نمی دهند. حداقل کاری کنید سایتتون در IE خوب به نظر برسد.

 

۵. به روز باشید

هنر داشتن یک نمونه کار عالی، مثل باغبانی است. هر از گاهی شما نیاز به هرس و پاک کردن بعضی از نمونه کارها که بهترین کار شما نیست دارید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دانه جدید برای گیاه جدید دارید و دنبال فرصت هایی برای گسترش نمونه کارها باشید.

هر بار که شما بر روی یک پروژه جدید کار می کنید، نه تنها برای مشتری درست می کنید، بلکه یک نمونه کار جدید هم درست می کنید! اگر پول یا پروژه زیاد هیجان انگیز نیست، شما هنوز باید کیفیت کار را نگه دارید.

 

به اشتراک گذاشتن نکات خود

این پست یک راهنمای جامع نیست، اما این پنج نکته کمک خواهد کرد نمونه کارهای بیشتری درست کنید. اگر شما هم نکاتی در رابطه با این موضوع دارید، لطفا در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگزارید.

  • Farhad

    Khob bood merci estefade kardam