نکاتی که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه داشت – بخش اول

نکاتی که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه داشت – بخش اول

چه چیزی باعث رشد یک وب سایت می شود؟

 

چگونه یک وب سایت بزرگ درست کنیم سوالی است که بسیاری از وب دیزانرها، توسعه دهنده ها، بلاگرها و مالکان وب سایت ها از خود می پرسند. هیچ دستور العمل جادویی و یا یک الگوی واحدی به عنوان ایجاد یک وب سایت بزرگ وجود ندارد، البته به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثل مهارت ها و دانش شما، بودجه و زمان.

 

first_web_thumb

 

با این حال، چند دستور العمل و شیوه های کلی وجود دارد که باید آنها را هنگام ساخت وب سایت خود در نظر بگیرید. من این نکته ها را در قالب نکته های ریز ارائه می دهم. شما می توانید از آنها به عنوان یک چک لیست برای بهینه سازی و راه اندازی اولین وب سایت خود استفاده کنید.

 

در واقع یک وب سایت خوب، محدودیت ها و ظرفیت های پلتفرم خود را با استفاده نیاز هایی که مخاطبان آن دارد می سازد. در اینجا چیزهایی که به آنها نیاز دارید را آماده کرده ام.

 

هدف و چشم انداز روشن 

 

شاید این سوال را بارها شنیده باشید ولی باز هم می پرسم! هدف وب سایت شما چیست؟ چرا می خواهید آن را بسازید؟

 

هر بار نشستی که در مورد برنامه ریزی وب سایت شما به عمل می آید ابتدا باید سوالات بالا پرسیده شود. ماموریت شما باید برای بازدیدکننده وب سایت روشن باشد.

 

planning

 

اگر محصول یا سرویسی را به فروش می رسانید، بر روی آن تمرکز کنید. اگر سعی دارید خود را با بازار کار هماهنگ کنید، باید برخی از راه های امتحان شده و قابل اعتماد برای رسیدن به آن را پیاده سازی کرد. ایجاد یک بلاگ شخصی از منافع خود می تواند به وضوح روشن باشد.

بازدیدکننده شما باید در همان چند ثانیه اول حدس بزند که وب سایت شما درباره چه موضوعی است.

 

هوشمند، محتوای برنامه ریزی شده

 

در حالی که هنوز هم در مرحله برنامه ریزی هستید، باید درباره محتوایی که می خواهید تولید کنید فکر کنید، و تصمیم بگیرید که چه چیزی گل سرسبد وب سایت شما خواهد بود. آنگاه، می توانید وب سایت خود را طراحی کنید، به طوری که با نوع محتوا سازگاری داشته باشد.

 

content

 

به عنوان مثال، آیا شما یک عکاس هستید که می خواهید نمونه کارهای خود را در وب سایت قرار دهید؟ پس نیاز به یک گالری تصاویر با پشتیبانی از تصاویر با وضوح بالا دارید. آیا فقط می خواهید نویسندگی کنید؟ پس زمان را هدر ندهید، از یک پلتفرم وبلاگ نویسی آماده مثل Tumblr یا WordPress استفاده کنید.

 

استراتژی SEO پویا

 

محتوا و طراحی دو عنصر اساسی هر وب سایت است. مطالب جذاب و قابل اشتراک گذاری همراه با طراحی جذاب و کاربردی باعث می شود بازدیدکننده محتوا را با لذت بیشتری مطالعه کند. اما قبل از اینکه بازدیدکننده وارد وب سایت شما شود نیاز دارد که ابتدا آن را پیدا کند، اینجاست که باید کلمات کلیدی عنوان ها، موضوعات را برای موتورهای جسجو بهینه سازی کنید.

 

بخش پویا یا داینامیک به این معنی است که می توانید یک پلاگین راه اندازی کنید و با اعتماد به آن تمام چیزهای که لازم است را برای شما انجام دهد. SEO یک فرایند است، فعالیتی که نیاز به تلاس بسیار و تحقیقات مداوم دارد. مرتب ترافیک وب سایت خود را پیگیری کنید. این کار میزان تعامل کاربر را اندازه گیری می کند و یاد خواهید گرفت که چه چیزهایی مردم در آینده به وب سایت شما به ارمغان خواهند آورد.

 

روند کلمه های کلیدی را با الگریتم های به روز موتورهای جستجو بهینه کنید. بطور خلاصه، مطمئن شوید که استراتژی شما در صورت لزوم می تواند اصلاح یا تغییر یابد. و لطفا برای احترامی که به خواننده خود دارید، محتوا را توسط یک ربات منتشر نکنید.

 

استفاده از متریال های با کیفیت

 

امروزه وب عمدتا بصری است، اما این تصور اشتباه را نکنید که تصاویر مهمتر ار محتوای نوشته شده است. انتشار متن، باعث می شود خواننده را علاقه مند به خواندن وب سایت شما کند، و همچنین می توانید از اطلاعات بیشتر در قالب نمودار، اینفوگرافیک، تصاویر استفاده کنید.

 

sketching

 

در حال که همشه در حال ساخت گرافیک خود هستید، گاهی اوقات زمان کافی برای الهام گرفتن وجود ندارد. همین دلیلی می شود که یک منبع خوب متریال با کیفیت پیدا کنید. یکی از منابعی که به شما در طراحی سایت کمک می کند و متریال های جذابی را در اختیار شما می گذارد Dribbble و Freebiesbug است، که به شخصه من برای طرحی های خود از این متریال ها استفاده می کنم.